Monday 28 April 2014

Jongkong Emas

Assalamualaikum wbt,

Sapa reti tafsir mimpi? hehe.. Puas aku duk godek2 kat google, mcm2 tafsiran yang ada.. 2-3 hari yang lepas, aku bermimpi, dah nak subuh da kot time tu.. Aku di bawak oleh sekumpulan manusia yang aku tak kenal sapa kat satu tempat. Perasaan sgt REAL, mcm bukan mimpi.. Diorg ada la dalam 10 org, berpakaian mcm biasa, takda yang pelik..

Setelah agak lama berjalan, kami sampai di sebatang sungai, aku di arahkan oleh salah sorang dari kumpulan tu untuk pergi ke tebing, dan tgk apa yang ada kat situ.. Alangkah terkejutnya aku, nampak sebahagian JONGKONG EMAS tertanam kat dalam tanah di tepi tebing sungai tu.. Dengan pantas, aku korek tanah di sekitar tu dengan harapan dapat bawak keluar sebanyak yang mungkin jongkong yang tertanam.. Aku hanya berjaya mengeluarkan 4 ketul JONGKONG yang aku rasa beratnya lebih dari 1KG..

Dan lebih memeranjatkan lagi, kat jongkong emas tu tertera cop 'YAMASHITA'.. Pelik kan?? Sampai kat sini, mimpi aku rasa mcm dah mengarut dah.. hahaha takkan la emas yamashita kot kan? Setau aku, emas yamashita takda cop nama dia pun..Ok, sambung balik.. lepas aku bwk kuar 4 ketul emas tu, diorg just senyum je.. Takda ckp apa pun.. Aku tanya nak buat apa lepas ni?? Sume diam je tak ckp apa kecuali senyummm.. Aku bungkuskan emas 4 ketul tu dalam kain, then lepas tu aku terjaga sebab azan Subuh.. Puas aku memikirkan mimpi ke betul2, sbb mmg sgt REALLLL, mcm aku bukan mimpi.. Alangkah indahnya laaa kalau jumpa betul2 jongkong tu kan.. Dapat seketul pun da jadi da.. Huhuhu..

Apapun, aku rasa mimpi tu just mainan tidur la kot.. Kalau petunjuk, moga di beri petunjuk kat mana aku nak kena korek wakakkakakaka.. Kompommm aku gi korek.. huhu.. Sekian untuk kali ni.. Bila aku senang, aku type la lagi apa aku nak type.. Kepada stalker2, pasni ko leh tunjuk lagi blog ni utk kesenangan dan kepentingan diri ko.. huhu Sapa??? Petang2 makan pengat, sendiri mau ingat.. Chowwwww and Assalamualaikum..

6 comments:

  1. Huhuhu
    Abg tau kat mana
    Syhhhhhhhhhh
    Hehehe

    ReplyDelete
  2. waakakakaa... nanti sabtu saya balik.. kita pegi..ada brann???

    ReplyDelete
  3. Aikkk.. apa beng beng?? haha

    ReplyDelete
  4. oit...jongkong tu...
    daddy nk dpt rezeki selonggok...

    ReplyDelete
  5. aminnnn... bertuah la kalau dapat betul2 huhu

    ReplyDelete